Τώρα που άρχισαν οι εγγραφές στα σχολεία κι έχεις τρελαθεί...


...και για μια ακόμα φορά,αναθεματίζεις για τη χώρα που σου έλαχε να ζεις,που δε σου προσφέρει ούτε τα αυτονόητα!

Oι μαμάδες αυτή την εποχή είμαστε σε μια φάση τρέλας να το πω...;απελπισίας να το πω...;

Για τα πιο μικρά η αγωνία αν θα τα δεχτούν στον παιδικό σταθμό.Γονείς,παππούδες και ευρύτερο συγγενολόι,ψάχνουν για τον μπατζανάκη του γνωστού της τρίτης ξαδέλφης,που μπορεί να "βοηθήσει" την κατάσταση και να μπει το βλαστάρι σου στην πολυπόθητη λίστα.

Ρίχνεις και μια βόλτα στα ιδιωτικά και σου κόβονται τα φτερά ,τα πόδια και η γλώσσα μαζί. Μα ποιος νομίζουν οτι φέρνει τα χρήματα;Ο Αγιος Βασίλης;


Να σου πω κάτι;Αφού βρίσκουν όμως μαθητές,καλά κάνουν και ζητάνε τόσα!

Ξέρεις ποιος την κάνει τη ζημιά γενικώς,έτσι;                                               Εδώ και δυο χρόνια το συνειδητοποίησα...
Οι παππούδες!
Πρόθυμοι πάντα να βοηθήσουν και να πληρώσουν 60 ευρώ για το μπαλέτο και το καράτε του 4χρονου,για τα εξωφρενικά δίδακτρα του σχολείου,για το "frozen" μαγιώ,που η τιμή του είναι 3πλάσια από το "melted".

Κι έτσι την πληρώνουμε οι (ψωρο;)περήφανοι γονείς,που θέλουμε να τα βγάζουμε πέρα μόνοι μας,αλλά κι αυτοί που δεν έχουν κάποια υποστήριξη από κάπου.

Τελικά ποιο είναι όμως το πιο σημαντικό κριτήριο στην επιλογή ενός σχολείου;


Σχεδόν κάθε μαμά θα σου πει ότι το σχολείο του παιδιού της είναι το καλύτερο και η δασκάλα η πιο λαμπρή εκπαιδευτικός που έχει περάσει από τον πλανήτη.(Το ίδιο ισχύει και για τον γυναικολόγο της και τον παιδιάτροπαρεπιπτόντως).Γιατί ποια δεν ονειρεύεται φυσικά το καλύτερο για το παιδί της...

Εγώ θα σου πω όλα είναι πραγματικά θέμα τύχης και ποτέ δεν ξέρεις που θα ξεθάψεις το μαργαριτάρι ή το κάρβουνο.

Θεωρώ ότι το νήπιο και το δημοτικό είναι πάρα πολύ σημαντικά στη ζωή ενός παιδιού. Πάντα έλεγα ότι για μετά δε με πείραζε,αλλά τουλάχιστον μέχρι δημοτικό, θα έστελνα το παιδί μου σε ιδιωτικό.Μετά τελικά δεν ήρθε ούτε σ' εμένα ο Αγιος Βασίλης να μου φέρει τα δίδακτρα,οπότε αρκέστηκα στο δημόσιο.

Για δυο χρόνια ο γιος μου πήγε στον δημοτικό παιδικό σταθμό της περιοχής.
Οταν είχα πρωτομπει και τον είχα δει,μου είχαν πέσει τα σαγόνια.Κτιριακά ήταν καλύτερος από κάθε ιδιωτικό που είχα δει,έτσι όταν τον δέχτηκαν πέταγα στα σύννεφα.
Σε γενικές γραμμές ήμουν πολύ ευχαριστημένη από τις παροχές και το περιβάλλον.

Οσον αφορά τις δασκάλες όμως,δε θα πω ότι είχαμε τη μεγαλύτερη τύχη.
Την πρώτη χρονιά,αλλάξαμε δασκάλα στα μισά της χρονιάς,λόγω εγκυμοσύνης.Τα είχαν βέβαια για καιρό συγχρόνως τα παιδιά και δεν τους κακοφάνηκε η αλλαγή.Κάθε Δευτέρα παίρναμε ένα χαρτί με το πρόγραμμα της εβδομάδας.Θεέ μου πρωτάκι να έβαζα να μου το γράψει,τόσα ορθογραφικά δεν θα είχε.Επειδή έχω και ένα κόλλημα με τα ορθογραφικά,κάποια στιγμή είχα σκεφτεί ότι με έχει καταλάβει και το κάνει επίτηδες για να με εκνευρίσει.Μιλάμε τώρα για καταστάσεις όπου ένα Α4 να περιέχει 10 λάθη,συμπεριλαμβανομένων βασικών λαθών ορθογραφίας δημοτικού.(Κάτι χαρακτηριστικό που θυμάμαι είναι το "μαθένω".Οχι μία,αλλά δύο φορές,σε διαφορετικές φωτοτυπίες)Με τα παιδάκια όμως ήταν συμπαθητική οπότε προσπαθούσα να σκέφτομαι ότι στον παιδικό αυτό μετράει.(μμμμμμ)  

Τη δεύτερη χρονιά,ενώ τύχαμε σε δυο δασκάλες η μία εκ των οποίων μου άρεσε πολύ,η σύμβασή τους τελείωσε το Νοέμβριο(!!!!!!!!!πόσα θαυμαστικά να βάλω;)Η κοπέλα να είναι καλά έκατσε κάποιο καιρό για να βοηθήσει στη μετάβαση.Ηρθαν δύο νέες εκ των οποίων της μίας η σύμβαση ήταν 2μηνη(!!!!!) όπότε μετά την αντικατέστησε μία άλλη.Πρώτη μέρα της και αντικρίζω μια γυναίκα,με μαύρα μαλλιά,μαύρη φούστα και σκούρα κόκκινη μπλούζα.Δεν έχω κανένα κόλλημα με το στυλ.Κι εγώ άβαφη ,με το μαλλί όπως τύχει και ρούχα με βάση την άνεση κυκλοφορώ στην καθημερινότητά μου.Αλλά θεωρώ ότι πρώτη μέρα στο σχολείο, στη μέση της χρονιάς,όπου αντικαθιστάς μια νέα κοπέλα,σε προνήπια, όπου λογικά θες διακαώς να κερδίσεις τα παιδάκια...Ε δεν έρχεσαι έτσι...Πιστεύω ότι αποτελεί αυτονόητο κομμάτι της παιδικής ψυχολογίας.Στα παιδάκια (μόνο;;;) η εμφάνιση μετράει!Γενικά ούτε από στυλ μαθήματος ήμουν ιδιαίτερα ευχαριστημένη.Κάθε τόσο δεν τα έβγαζαν διάλειμμα γιατί δεν είχαν τελειώσει την εργασία.Η μια μάλιστα ήταν και φοβερά φωνακλού και κάποια παιδιά είχαν θέματα.Ο γιος μου που όλους τους συμπαθεί βέβαια,τη συμπαθούσε πολύ...Η χρονιά κύλησε αδιάφορα.

 Κι ερχόμαστε στη φετινή χρονιά,όπου να το φέρνω βαρέως που θα στείλω το παιδί μου σε αυτό το χάλια κτιριακά σχολείο.Είχα σκεφτεί να κάνω τα γνωστά ελληνικά μαγικά και να το πάω στο άλλο,αλλά τελικά επειδή οι φίλοι του θα ήταν εκεί κι είχα ακούσει καλά λόγια για τις δασκάλες,σκέφτηκα ότι πιο πολύ μετράνε αυτά για τα παιδάκια κι έτσι τον άφησα.
Τί τύχη ήταν αυτή;!!!!!
Τί καταπληκτικές δασκάλες ήταν/είναι αυτές!(Κι επιπλέον κούκλες.Ο γιος μου τη μία ήθελε να την παντρευτεί,αλλά μας την έκανε και παντρεύτηκε στα μισά της χρονιάς.Εμεινε κι έγκυος,οπότε του είπα ότι μπορεί να πάρει την κόρη της,αλλά τελικά έχει αγόρι.Τί να γίνει.)
Πόση όρεξη και δημιουργικότητα.
Κι όσο σκέφτομαι ότι θα μπορούσε να έχει κάνει και το προνήπιο σε αυτό το σχολείο με αυτά τα κορίτσια...δωρεάν...Αλλά εγώ προτίμησα να πληρώνω 150 ευρώ το μήνα για να μείνει στο άλλο που ήταν εμφανισιακά καλύτερο."Απ τα σαλόνια στα αλώνια θα πάμε" έλεγα πέρυσι για φέτος...


Τελικά λοιπόν όλα είναι σχετικά!
Μια ρώσικη ρουλέτα.Τραβάς τη σκανδάλη και ότι τύχει...


Και να 'μαι πάλι φέτος,πρωί πρωί προχθές που ξεκίνησαν οι εγγραφές να τρέχω με το μωρό παραμάσχαλα να προλάβω και να αγωνιώ αν θα τον πάρουν στο σχολείο που ανήκουμε κανονικά,που έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για τις δασκάλες,αλλά χωράει μόνο 20 μαθητές ανά τάξη.
Και να κοιτάω το πολυπόθητο σχολείο και να βλέπω ένα "γάμμα" από λυόμενα που πλαισιώνουν μια αυλή που δεν έχει ούτε ραδίκι να σταθείς στον ίσκιο του.
Και να μην ξέρω...Να κλάψω ή να γελάσω...;

7 σχόλια:

  1. Είναι τεράστιο το θέμα του σχολείου. Και έχεις δίκιο πως είτε σε ιδιωτικό είτε σε δημόσιο, οι δάσκαλοι είναι λαχείο.
    Μου έχει τύχει σε ιδιωτικό (πανάκριβο) παιδικό σταθμό να καταφέρω να μπω με τον γιο μου λίγο μετά που είχαν κλείσει οι πόρτες -γιατί δεν άφηναν τους γονείς να μπουν- και να δω ότι τα παιδιά έτρωγαν ψωμί με ίχνη μαργαρίνης και σταγόνες μαρμελάδας ενώ πληρώναμε ένα σωρό παραπάνω χρήματα για το φαγητό! Και όσο για τις δασκάλες, νομίζω πως ήταν όλα φουμαρα.
    Ενώ η κόρη μου πήγε στον παιδικό σταθμό της γειτονιάς μας και ήταν σούπερ τυχερή, είχε εξαιρετικές δασκάλες και η διευθύντρια του σταθμού ήταν εκπληκτική.
    Αλλά τι να κάνουμε, προχωράμε με ό,τι μπορούμε και όπου μας βγάλει.
    Το θέμα είναι να έχουμε τα μάτια και τα αφτιά μας οι γονείς γιατί μπορεί τα περισσότερα είναι μικροπράγματα, αλλά μερικές φορές στα σχολεία οι δάσκαλοι είναι εντελώς αρνητικοί, επικριτικοί ακόμη και κομπλεξικοί (άνθρωποι, γαρ) και μπορεί να καταστρέψουν την αυτοεκτίμηση ενός παιδιού.
    Εγώ μόνο σε αυτό το επίπεδο θα έδινα μεγάλη σημασία. Όλα τα άλλα, γίνονται!

    Φιλιά
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α καλα το τι γίνεται με τα φαγητά...εμένα γνωστή μου,ειχε πάρει το παιδι νωριτερα μια μέρα και παρ όλαμαυτά είχαν ήδη σημειώσει στο βιβλίο ενημέρωσης οτι έφαγε όλο το φαγητό.Και για φρούτο τους εβαζαν ένα μπωλάκι στο κέντρο του τραπεζιού,κι οποιος πρόλαβε,το αχλάδι είδε.Το θέμα είναι ότι "φοβήθηκε να τους μιλήσει,για να μην κακομεταχειρίσονται μετά το παιδί της"...!!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Αντωνία........διαβάζω τις αναρτήσεις σου....και χαίρομαι για όλα αυτά που μοιράζεσαι....τώρα βέβαια στη συγκεκριμένη ανάρτηση....πρέπει να σχολιάσω....ότι κι εγώ τόσα χρόνια που ζω την όλη φάση των εγγραφών από μέσα....συχνά μου έρχεται....να κλαίω & να γελάω ταυτοχρόνως....πιστεύω ότι σαν υπάλληλος του σεβαστού υπουργείου....κάνω πολλά περισσότερα...απ'ότι ίσως θα " έπρεπε "...για να υποστηρίξω τους ταλαίπωρους γονείς...των προνηπίων....(γιατί τα νήπια...αυτά δηλ.που θα πάνε στην Α' δημοτικού την επόμενη χρονιά εγγράφονται χωρίς ερωτήσεις.....) που βρίσκονται μεταξύ σφύρας και άκμονος.... και πελαγοδρομούν....μην ξέροντας τι θα τους ξημερώσει.....σε πληροφορώ βέβαια...ότι αν ο γιος σου είναι γεννημένος το '10....είναι υποχρεωτικό να εγγραφεί στο Νηπιαγωγείο της περιοχής του....δηλ.υποχρεούνται οι συνάδελφοι να το εγγράψουν κανονικά.....τώρα αν υπάρχει πρόβλημα χωρητικότητας...μερικές φορές κάποια παιδιά, με κριτήριο τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους...ή της εργασίας των γονέων.....στέλνονται σε όμορα (γειτονικά δηλ.) Νηπιαγωγεία....
    έλα σε μας ...να δεις τι γίνεται....τα τελευταία χρόνια όλο το Ηράκλειο έχει ανέβει προς τα νότια προάστια...που θεωρούνται πολύ high....κι έτσι γεμίζουμε κάθε χρόνο με 25άρια τμήματα..μόνο νήπια....
    και ο νόμος ορίζει ότι υποχρεούσαι να έχεις στο τμήμα 25 παιδιά...+10%...τώρα πού θα τα έχεις και τι θα προλαβαίνεις να κάνεις μαζί τους...δικό σου θέμα.....
    όσο για τη ρώσικη ρουλέτα...πιστεύω ότι βρίσκεται εν πλήρη ισχύ...σε όλες τις φάσεις του καθημερινού μας βίου....έτσι για να είμαστε σε εγρήγορση βρε αδελφέ.....και σίγουρα κι εμείς οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαμε κ;aποια στιγμή...να υπερβούμε τα δεδομένα πλαίσια δράσης μας...και να κάνουμε"απονεννοημένα" διαβήματα.... πέραν των στενών υπηρεσιακών μας ενεργειών....π.χ. καθιστικές διαμαρτυρίες...απεργίες πείνας...κ.ά. ευφάνταστα...στα οποία δεν έχουμε ακόμα προβεί....και όσο για τα ορθογραφικά....και για μένα είναι ένα από τα πολύ ενοχλητικά χαρακτηριστικά κάποιου..ειδικά όταν είναι εκπαιδευτικός....και δε θα σε πίστευα ότι είχες συναντήσει τέτοιον...αν δεν το ζω κι εγώ...με συνάδελφο ανορθόγραφη....με 2 πτυχία...και επιτυχούσα σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π....τι να γίνει ...;;;; that's life.....!!!!!!!!!!! φιλάκια...και καλή τύχη.....!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε καλώς την!!!Πώς πήγαν οι εξετάσεις?Πρώτη θα πάει ο γιος μου,απλά θέλω να πάει στο συγκεκριμένο σχολείο,που ανήκουμε κανονικά και φοβάμαι επειδή χωράει μόνο 20 παιδάκια η τάξη max

      Διαγραφή
  3. ...τώρα βέβαια είδα ότι έχετε μπει στην αρένα των εγγραφών για την φοβερή,τρομερή & υπέροχη Α' δημοτικού.... πάντως ισχύουν τα ίδια...για τις εγγραφές....τώρα τι θα σας πουν οι εκεί συνάδελφοι....ένας θεός ξέρει.....anyway...good luck.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μια ακόμη επισήμανση....στα τόσο σωστά σχόλια της Ελένης....στέκομαι στο θέμα της αυτοεκτίμησης των παιδιών.....εκεί πρέπει να στοχεύουν όλες οι ενέργειές μας.....εκεί βρίσκεται η ουσία....είτε στο σχολείο...είτε στο σπίτι....για να έχουν τις βάσεις, που θα στηριχτούν, γαι να ξεδιπλώσουν τον τόσο σημαντικό εαυτό τους...και παραέξω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλή μου Αντωνία...χαίρε........οι εξετάσεις του μάγκα πήγαν όπως θα έπρεπε να πάνε...για ένα μαθητή, ο οποίος μετά τα Χριστούγεννα, ασχολήθηκε περισσότερο με το " χτίσιμο κορμιού ".. πάρα με το χτίσιμο και την εμπέδωση της ύλης...κι έτσι περίπου όπως έστρωσε θα κοιμηθεί....πάντως στα Μαθηματικά ας πούμε....γυρνάει από το φροντιστήριο και μου λέει..." τώρα ποιος είναι πιο έξυπνος...οι συμμαθητές που τρελάθηκαν στο διάβασμα όλο το χρόνο...ή εγώ που έγραψα τον ίδιο βαθμό μ'αυτούς...χωρίς να κουραστώ....ε ;;; "
    εσύ παιδί μου, απάντησα...δεν χωρεί αμφιβολία....αυτά τα ολίγα....περιμένουμε βαθμούς..και ο θεός βοηθός....
    τώρα, όσον αφορά τις εγγραφές...ισχύουν αυτά που γράφω και στην προηγούμενη ανάρτηση....ο νόμος λέει τα τμήματα να είναι 25άρια...+ 10%...τώρα ...εάν όντως υπάρχει πρόβλημα χώρου....μπορούν κάποιοι γονείς,οικεία βουλήσει, να γράψουν τα παιδιά τους σε όμορα (γειτονικά) ή και αλλού, σχολεία....ανάλογα με τη διεύθυνση κατοικίας...ή εργασίας των γονέων....εάν κανείς γονιός δε συμφωνεί να πάει το παιδί του αλλού...γίνεται κλήρωση....στο τέλος-τέλος..υπάρχουν και τα γραφεία Δ/νσης Α'/θμιας Εκπ/σης....όπου μπορεί κάποιος να αποτανθεί....όσο για το πρωτάκι σου...χαίρομαι και του εύχομαι σχολικό βίο ανθόσπαρτον...και ανέφελον.....και μια συμβουλή....αφού έχεις και 2ο γλυκούλι και σε τρέχει....κανόνισε ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ... να αναλάβει τα διαβάσματα ο μπαμπάς....και να βοηθήσει το μικρό...ώστε μετά τα Χριστούγεννα ...το πολύ....να διαβάζει μόνο του...με μια μικρή επίβλεψη από σας....αχ...πόσο χαίρομαι να δίνω συμβουλές....μη με ρωτήσεις τι έκανα εγώ...όταν ήμουν στη θέση σου...το σωτήριο έτος 2003-2004....!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έλαααα,δε θέλει πολύ click click!
Αν δεν μου γράψεις,πώς θα ξέρω ότι πέρασες από δω?!

Blogging tips